Menu

System przepompowywania paliw

25 października, 2019 - Handel
System przepompowywania paliw

System pompowania paliwa z dystrybutora do baku naszego samochodu, jest dość skomplikowany, choć opera się na kilku podstawowych urządzeniach.

Ważnym elementem jest oczywiście pompa, która podaje paliwo ze zbiornika do samochodu. Odbywa się to poprzez dystrybutor paliwa, który posiada licznik, i pistolet do napełniania baku. Pompa wtryskowa dystrybutora to pompa oleju napędowego jest również sterowana elektronicznie za pomocą różnych czujników, elektronicznej jednostki sterującej i siłownika. Podobnie jak w przypadku innych pomp czujniki wykrywają stan pracy silnika i wysyłają sygnały do jednostki sterującej. Siłownik kontroluje ilość wtryskiwanego paliwa i jego czas zgodnie z sygnałami otrzymywanymi z jednostki sterującej. Jednostka sterująca określa, jakie sygnały wysyła, obliczając optymalne poziomy dla warunków pracy silnika. W silniku obecna jest także wtryskowa pompa wtryskowa paliwa. Jeden z dwóch mechanicznie sterowanych układów oleju napędowego, rzędowa pompa wtryskowa doprowadza paliwo do komory spalania.

Ta pompa jest używana głównie do średnich i dużych ciężarówek oraz maszyn budowlanych.

Wałek rozrządu napędza mechanizmy kontroli ciśnienia paliwa i ilości wtrysku w korpusie pompy. Elementy w tym korpusie są zgodne z kolejnością wtrysku, aby dostarczyć paliwo do każdego cylindra silnika. W przeciwieństwie do silników benzynowych, które wykorzystują wtrysk dolny do wtryskiwania paliwa do kolektora dolotowego tuż przed suwem ssania, silniki Diesla wtryskują paliwo pod wysokim ciśnieniem bezpośrednio do cylindrów silnika. Odbywa się to u góry suwu sprężania inicjuje i kontroluje spalanie, wykonując tę samą pracę co układ zapłonowy i przepustnica w silniku benzynowym. Podobne mechanizmy wykorzystywane są w z przesyle paliwa na stacji benzynowej, kiedy paliwo musi być doprowadzone ze zbiornika do naszego samochodu. Pompa przepompowuje paliwo, natomiast rolą dystrybutora jest badanie przepływu paliwa, dzięki czemu wiemy ile paliwa zostało wlane do naszego baku. Na końcu odwodu znajduje się pistolet do oleju napędowego, lub też innego rodzaju paliwa, który umieszczamy we wlewie naszego pojazdu.