Menu

Fotografia produktowa i jej znaczenie dla sprzedawców online

28 kwietnia, 2022 - Biznes
Fotografia produktowa i jej znaczenie dla sprzedawców online

Często pomija się znaczenie profesjonalnego robienia zdjęć produktów, podczas gdy są one niezbędne dla osób, które oferują swoje produkty online.

Podobnie jak w sklepie stacjonarnym, osoby odwiedzające witrynę internetową kierują się przede wszystkim tym, co widzą. Zwykle zaczynają od obejrzenia zdjęć, przewijając stronę, aż zobaczą coś, co przyciągnie ich wzrok, i dopiero wtedy zaczną czytać więcej informacji, podejmują decyzję o zakupie. Posiadanie dobrego tekstu i przyjaznego dla użytkownika sklepu internetowego ma kluczowe znaczenie, ale nie ma nic ważniejszego niż atrakcyjna oprawa wizualna.

Fotografia produktowa i jej znaczenie dla sprzedawców online

Profesjonalne zdjęcia produktowe dla witryn e-commerce

Wysokiej jakości zdjęcia produktowe wzbudzają zaufanie. Wysokiej jakości, profesjonalne packshoty, które uatrakcyjnią produkt, przekonają potencjalnych klientów, że sprzedajesz niezawodny produkt, i że otrzymają dokładnie to, co widzą na zdjęciu. Dobre zdjęcie produktowe może być decydującym czynnikiem, który skłoni użytkownika do dokonania zakupu. Packshoty mają kluczowe znaczenie dla witryn e-commerce, które wolą używać wysokiej jakości zdjęć produktowych zrobionych na białym lub przezroczystym tle, ponieważ pozwala to na jak najwyraźniejszą prezentację produktu i daje im pełną swobodę umieszczania produktu na stronie.

Packshoty są ważne z wielu powodów i mogą być wykorzystywane do różnych celów. Zdjęcia produktowe mogą być wykorzystywane w komunikacji online, na przykład w reklamie na twojej stronie na Facebooku lub w biuletynach. Ponadto możesz uwolnić swoją kreatywność, tworząc wizualizacje w mediach społecznościowych, takie jak kolaże i GIF-y. Może się wydawać, że do zrobienia dobrego packshota wystarczy położyć produkt przed białą kartką i nacisnąć spust migawki, ale w rzeczywistości jest to o wiele trudniejsze. Oprócz dobrego aparatu i oświetlenia potrzebujesz także wiedzy i umiejętności w zakresie korekcji światła i koloru.

Musisz upewnić się, że zdjęcia produktowe mają trwałe kolory, proporcje i wymiary są dokładnie odwzorowane, a produkt jest atrakcyjny i wygląda ciekawie. Szczególnie trudne jest odwzorowanie przedmiotów z odblaskowym opakowaniem lub czarnych.