Taka myśl nadal zbyt często pojawia się w głowie wielu osób.
Szczególnie niezrozumiałe wydaje się takie podejście w firmie. Stale wymieniane na lepsze i ładniejsze smartfony służbowe to faktycznie stale przyrastające zasoby używanych poprzedników. W firmir traktowane są jak problem. Tymczasem to potencjał a w każdym razie kapitał, który warto odzyskać. Od czego zacząć?
Audyt to pierwszy, konieczny krok. Pozwoli ustalić ile faktycznie smartfonów jest aktualnie niepotrzebnych pracownikom i w jakim są stanie. Z tym ostatnim może być różnie. Często eksploatowane, w różnych warunkach, przenoszone, podlegają uszkodzeniom i zużyciu. Ocena ich wyglądu może być kluczowa. Smartfon z minimalnymi śladami użycia to maksymalna możliwa w danej grupie cena sprzedaży używanego urządzenia. Przestarzały system operacyjny czy podzespoły niekoniecznie najwyższej klasy nadal mogą pozwolić na całkiem przyzwoitą cenę sprzedaży. Niekiedy wystarczy kilka, drobnych poprawek, wymiana elementu i mamy całkiem sprawny smartfon.
Sprawdzone i przygotowane do dalszej eksploatacji używane smartfony możemy przekazać do sprzedaży. Najlepiej zlecić to firmie zewnętrznej zajmującej się tego rodzaju zadaniami. Zwykle to ona wykona za nas audyt i przygotuje urządzenia do sprzedaży.
Często też ona przedstawi pierwszą wycenę i zaproponuje odkup.
To może znacznie ułatwić zamknięcie tematu w firmie. Nie będą potrzebne godziny pracy pracowników działów IT, którzy zwykle mają wystarczającą ilość zadań. A tego rodzaju “wrzutki” traktują raczej jak zło konieczne i odkładają możliwie najdłużej. Znalezienie partnera, który ułatwi proces likwidacji używanych smartfonów to najlepsze rozwiązanie. Sprzedaż przebiegnie sprawniej i a szansa że smartfony znajdą nabywców wzrośnie. Firmy zewnętrzne dysponują własnymi, sprawdzonymi kanałami dystrybucji. Wiedzą jak i komu sprzedać używany telefon, komputery, laptopy. Finalnie proces usunięcia z firmy niepotrzebnych smartfonów nie tylko ma szansę przyspieszyć ale też szybciej zakończy się odzyskaniem części zainwestowanych środków.
Alternatywą sprzedaży otwartej używanych smartfonów firmy jest sprzedaż wewnętrzna skierowana do pracowników. Daje ona możliwość odkupienia telefonu przez pracownika = dotychczasowego użytkownika lub każdego zainteresowanego zakupem. Mamy więc nie tylko sposób na sprzedaż niepotrzebnego w firmie sprzętu ale też możemy zyskać narzędzie motywacyjne. Sprzedaż może odbywać się na preferencyjnych zasadach. Warunki można ustalać indywidualnie lub według określonych celów employer branding firmy. Modeli można wdrożyć wiele i finalnie znaleźć rozwiązanie więcej niż jednego problemu firmy.
Warto nie zapomnieć o usunięciu danych z smartfonów służbowych likwidowanych w firmie! Każdy z nich może nadal zawierać informacje, które nigdy nie powinny trafić do osób postronnych. Bez względu na to czy smartfony poddany utylizacji czy zdecydujemy się je ponownie sprzedać. Zawsze kluczowe będzie usunięcie danych wrażliwych. A trzeba pamiętać, że nie wystarcza zwykłe działania. Wciśnięcie klawisza usuń. jeżeli zależy nam n