Menu

Pozyskiwanie leadów B2B – jak wygląda współpraca z pośrednikiem?

4 lutego, 2021 - Biznes
Pozyskiwanie leadów B2B – jak wygląda współpraca z pośrednikiem?

Nie każda firma ma swój własny dział marketingowy lub chociaż pracownika odpowiedzialnego za kampanie reklamowe. Niektóre przedsiębiorstwa działają zbyt lokalnie, aby zatrudnianie takich specjalistów było dla nich opłacalne, inne z kolei wolą się skupiać na rozwoju oferty i jej unowocześnianiu. Niezależnie od przyczyn czy pobudek braku ekspertów od reklamy każda z takich firm może zdecydować się na outsourcing tego typu usług i po prostu zlecić pozyskiwanie klientów B2B zewnętrznemu pośrednikowi takiemu jak np. interimsales.pl.

Pozyskiwanie leadów B2B – jak wygląda współpraca z pośrednikiem?

To rozwiązanie stosunkowo nowe, dlatego niektórzy podchodzą do niego dość nieufnie, chociaż jak pokazuje praktyka – nie ma się czego obawiać

Generowanie leadów, czyli zdobywanie kontaktów do firm zainteresowanych ofertą i gotowych podpisać umowę, to rozwiązanie kierowane do przedsiębiorstw z różnych branż i dziedzin współczesnego biznesu. Współpraca z firmami zajmującymi się pozyskiwaniem leadów jest bardzo prosta i opiera się na kilku podstawowych założeniach. Po pierwsze pośrednik najpierw zapoznaje się z produktem lub usługą swojego partnera (zleceniodawcy) i na podstawie otrzymanych danych analizuje i planuje strategię marketingową. Na tym etapie wybiera się formę pozyskiwania kontaktów: telemarketing lub mailing albo połączenie obu. Następnie definiuje się grupę odbiorców, czyli dokonuje ich targetowania (pod względem profilu działalności, zasięgu itp.) oraz wybiera osoby decyzyjne, czyli mogące podejmować wiążące decyzje w imieniu firmy. Dopiero tutaj pośrednik przygotowuje treści reklamowe, skrypty dla telemarketerów, których zadaniem będzie zaproszenie potencjalnego klienta do skorzystania z oferty.

Tak przygotowany grunt pozwala na uruchomienie działań marketingowych i rozpoczęcie generowania leadów

Proces ten podlega stałej kontroli partnera, który może w każdej chwili sprawdzić, ile leadów zostało wygenerowanych i jaka jest ich jakość. Jeśli trzeba, można zmienić skrypty i je zmodyfikować w taki sposób, aby stały się bardziej zachęcające dla odbiorców. Dzięki temu cały proces staje się bardziej skuteczny.