Menu

Wywiad z właścicielem firmy przeprowadzkowej – jak stawiać pierwsze kroki w tej branży?

18 września, 2024 - Biznes
Wywiad z właścicielem firmy przeprowadzkowej – jak stawiać pierwsze kroki w tej branży?

Dobre firmy przeprowadzkowe nieustannie zyskują na popularności i z pewnością nie mogą narzekać na brak klientów. Jedną z nich jest firma MK Logistyka, której właścicielem jest pan Mateusz. I to właśnie on odkryje przed nami tajniki branży, podpowiadając jednocześnie, jak stawiać w niej pierwsze kroki.

Wywiad z właścicielem najlepszej firmy przeprowadzkowej we Wrocławiu

Dzień dobry panie Mateuszu. Proszę powiedzieć na wstępie, co skłoniło pana do rozpoczęcia działalności właśnie w branży przeprowadzek?

Dzień dobry. Do rozpoczęcia działalności w tej właśnie branży skłoniła mnie luka, którą zauważyłem na rynku. Gdy powstawała koncepcja MK Logistyka we Wrocławiu, brakowało firm, które świadczyłyby kompleksowe wsparcie. A były one bardzo potrzebne, gdyż jak wiadomo, jest to duże miasto, również studenckie. Ogrom ludzi zmienia więc miejsce zamieszkania, by mieć bliżej do pracy czy na uczelnię. I to właśnie dla nich przygotowaliśmy swoją ofertę. Pomagamy więc w pakowaniu dobytku, demontażu mebli i utylizacji tych, które już nie są potrzebne. 

Dzięki specjalistycznemu sprzętowi, jakim dysponujemy, jesteśmy w stanie transportować nawet wyjątkowo ciężkie przedmioty o dużych gabarytach. To otwiera przed nami wiele możliwości, z których coraz chętniej korzystają zarówno mieszkańcy Wrocławia, jak i ci, którzy dopiero planują tutaj zamieszkać.

Przeprowadzki Wrocław MKL
Barycka 3/1b
50-325 Wrocław
Tel: 604246314
www: mklogistyka.pl

Wspomniał pan zarówno o tych, którzy zmieniają miejsce zamieszkania, by ograniczyć uciążliwe dojazdy do pracy, jak i o studentach, którzy często również potrzebują tego rodzaju wsparcia. Która grupa korzysta częściej z państwa pomocy i na miarę czyich potrzeb skrojona jest wasza oferta?

Nasz firma rozpoczynała od pomocy w niewielkich przeprowadzkach, zarówno tych na terenie Wrocławia, jak i nieco poza jego granicami. Dziś możemy poszczycić się znacznie większym zasięgiem. Organizujemy więc przeprowadzki krajowe, a nawet zagraniczne, jeśli zachodzi taka potrzeba. To właśnie dlatego naszą ofertę można z czystym sumieniem określić mianem kompleksowej. Nie zamykamy się bowiem na jedną grupę klientów, oferując pomoc w zmianie miejsca zamieszkania wszystkim tym, którzy jej potrzebują, niezależnie od tego, czy są to studenci, czy całe rodziny.

A w jaki sposób docieracie ze swoją ofertą do tak szerokiego grona klientów?

To jest bardzo dobre pytanie, gdyż na współczesnym rynku konkurencja jest już dość spora, a przebicie się ze swoją propozycją wymaga szeroko zakrojonych działań. My postawiliśmy przede wszystkim na promocje w Internecie, bo to właśnie on stanowi aktualnie najważniejsze źródło wiedzy o różnego rodzaju usługach. Poszukując najlepszego rozwiązania dla swojej firmy, trafiłem na stronę, którą prowadzi Dawid Wieczorek – specjalista z bardzo dużym doświadczeniem i wiedzą na temat promowania stron w sieci. To właśnie dzięki jego wsparciu nasza strona dobrze pozycjonuje się w przeglądarkach, a my dotarliśmy ze swoją ofertą do szerokiego grona odbiorców. Myślę, że to właśnie takie działania pozwoliły nam ugruntować swoją pozycję na rynku, kreując nas jako w pełni profesjonalną firmy z przejrzystą ofertą i korzyściami ze współpracy.

Gdyby miał pan wymienić trzy cechy, które wyróżniają was w branży, na które z nich wskazałby pan w pierwszej kolejności?

Trudno skupić się wyłącznie na trzech cechach, bo naszą ofertę staraliśmy się dopracować do perfekcji, by świadczyć swoje usługi przeprowadzkowe na najwyższym poziomie. Gdybym jednak miał rzeczywiście wymienić wyłącznie trzy, postawiłbym na:

Nie mogę jednak nie wspomnieć też o atrakcyjnych cenach, bo to właśnie one uwarunkowały nasz sukces na rynku i zbudowały wizerunek marki MK Logistyka jako firmy świadczącej kompleksowe wsparcie za rozsądną cenę.

Czy prowadzenie firmy przeprowadzkowej to trudne wyzwanie?

Z pewnością tak, choć doświadczenie na rynku przeprowadzkowym buduje coraz większą pewność siebie, a nabyte umiejętności ułatwiają podejmowanie kolejnych wyzwań. Jest to jednak branża, która wymaga nieustannego rozwoju, by sprostać oczekiwaniom klientów. To właśnie dlatego nie osiadamy na laurach, planując dalsze działania, mające na celu ulepszenie i poszerzenie naszej oferty.

Na koniec poproszę jeszcze o kilka ważnych rad dla tych, którzy planują dopiero rozpoczęcie kariery w branży przeprowadzkowej.

Jeśli miałbym poradzić coś osobie, która dopiero wkracza na rynek, z pewnością powiedziałbym, aby:

Rozpoczynając działalność w branży przeprowadzek warto również pomyśleć o szeroko zakrojonych działaniach marketingowych, dzięki którym istnieje możliwość dotarcia ze swoją ofertą do znacznie szerszego grona odbiorców.

Dziękuję za rozmowę i życzę dalszych sukcesów w branży.