Menu

Czym jest Amazon Vendor Central?

6 maja, 2022 - Handel
Czym jest Amazon Vendor Central?

Sprzedawcy którzy korzystają z platformy Amazon mogą korzystać z przygotowanych dla nich ciekawych ułatwień, Amazon oferuje przykładowo Vendor Central, jest to model sprzedaży w którym dostarczamy do Amazon hurtowe ilości towaru. Jest to model przeznaczony dla właścicieli marek które są zarejestrowane są w urzędzie Unii Europejskiej do Spraw Własności Intelektualnej. Jednak aby zostać sprzedawcą w systemie Vendor Central należy uzyskać zaproszenie od Amazon, jest to wymóg konieczny, nie możemy sami rozpocząć współpracy tego typu. Dużą szansę na zaproszenie mają sprzedawcy którzy posiadają towary atrakcyjne, które dobrze się sprzedają, mogą być to towary rozpoznawanych marek.

Dlaczego warto przystąpić do Vendor Central?

Sprzedawcy którzy otrzymają zaproszenie mogą liczyć na duże zyski, w systemie Vendor Central dostarczamy jedynie towar do magazynu, następnie Amazon zajmuje się sprzedażą i wysyłką. Dzięki temu uzyskujemy lepszą wiarygodność, produkty sprzedawane są przez firmę Amazon co z pewnością wpływa na dużo większą ilość zamówień. Warto zwrócić uwagę, iż klienci Amazon często filtrują produkty poszukując jedynie oferowanych przez platformę, dzięki temu wiedzą, iż mogą zakupić produkty oryginalne oraz wysokiej jakości. Zatem dołączenie do Amazon Vendor Central da nam możliwość sprzedaży dużej ilości towarów. Mamy także większe możliwości jeżeli chodzi o reklamę oraz promocje na platformie Amazon Marketing Services, dodatkowo uzyskujemy interesujące narzędzia wspierające sprzedaż w modelu FBM oraz FBA.

Firmy które chciałyby dołączyć do programu mogą skorzystać z pomocy specjalistów, którzy mogą udzielić nam wielu wskazówek jak poprawić nasze szansę na zaproszenie do Amazon Vendor. Pierwszym krokiem może być spotkanie, z zespołem ekspertów którzy znają specyfikę handlu na Amazon, pomogą nam dostosować naszą ofertę, w taki sposób aby zwiększyć nasze szanse na zaproszenie do programu. Dodatkowo możemy liczyć także na wsparcie sprzedaży w tym systemie, eksperci którzy posiadają szeroką wiedzę mogą być także pośrednikiem pomiędzy sprzedawcą a Amazonem. Jeżeli chcemy upewnić się, iż sprzedaż będzie przebiegała tak jak należy możemy wybrać firmę zewnętrzną, która z pewnością może pomóc nam w obsłudze sprzedaży.

Warto skorzystać z doświadczenia firm takich jak Go2Market, specjaliści mogą pomóc nam w przygotowaniu ofert, optymalizacji treści naszych ofert, przygotowaniu lepszej jakości zdjęć, zaprezentowaniu naszych towarów w taki sposób aby zwiększyć sprzedaż. Dodatkowo możemy liczyć także na pomoc w kwestiach finansów, podatków czy też związanych z legalnością oferowanych produktów na Amazon.